Koktajl owocowy- czyli bomba witaminowa w różnych odsłonach.

DSC_1194

 

Już niedługo rozpocznie się sezon owocowy. Truskawki, maliny, jagody… mmmm pycha!

A my już teraz zachęcamy do robienia różnego rodzaju koktajli bo to najlepszy sposób na duża porcję witamin.

W zależności od wieku dziecka możemy użyć różnych przetworów mlecznych jako bazy: kefir, maślanka, jogurt naturalny, mleko kokosowe, mleko owsiane itp.

Również koktajle z samych owoców lub z dodatkiem soków są bardzo pożywne i smaczne.

Poza sezonem można dodać mrożonki np. truskawki, jagody, mieszanki wieloowocowe (dla maluchów oczywiście rozmrożone do temperatury pokojowej.)

 

Należy również pamiętać, że koktajl owocowy najlepiej spożywać rano np. do śniadania lub nawet przed (wtedy dostarcza nam najwięcej energii). Ważne jest również to aby spożyć go jak najszybciej po przygotowaniu, wtedy koktajle są najbardziej wartościowe (witaminy ulegają zniszczeniu pod wpływem tlenu i światła). Dzieci nie zawsze lubią jeść świeże owoce, dlatego taki koktajl to najlepszy sposób na ich podanie.

 

A oto kilka sprawdzonych przez nas przepisów (dla dzieci poniżej 3-go roku życia stosować zestawienia według zaleceń m.in. dotyczących rozszerzania diety) :

Banan, mleko owsiane- jeden z pierwszych koktajli, które możemy podać dzieciom.

Banan, truskawki, kiwi (ewentualnie woda mineralna dla uzyskania odpowiedniej konsystencji).

Banan, jabłko,jogurt naturalny, cytryna, mięta, suszona żurawina, miód.

Truskawki, jogurt naturalny, miód ewentualnie melasa (opcjonalnie kardamon).

Brzoskwinia, maliny, sok pomarańczowy 100%.

Jabłko (słodkie i soczyste), miód, jogurt naturalny (opcjonalnie cynamon).

Arbuz, mięta, sok pomarańczowy.

Mleko kokosowe, banan, brzoskwinia, (cynamon).

Jarmuż, avokado, jabłko, sok pomarańczowy 100%, miód.

Szpinak (świeży), kiwi, ananas, miód.

Rukola, pomarańcza, banan, miód.

Jagody, maślanka, melisa.

Czarne porzeczki, kefir, miód, mięta.

Jabłka, figi, banan, jogurt naturalny.

 

Aby koktajl był „chrupiący” wystarczy dodać pokruszone kostki lodu (raczej w wersji dla starszych dzieci lub dorosłych), drobno posiekane migdały, słonecznik, pestki dyni (tak by przechodziły przez grubą słomkę), gdy chcę dosłodzić dodaje miód,melasę, daktyle, figi, rodzynki lub suszoną żurawinę. Do ozdoby można użyć listki mięty, melisy bądź plasterki owoców.

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *