Ćwiczenia we dwoje – zalety, motywacja

Doing push ups

 

Zadajemy sobie często pytanie – dlaczego ludzie chętniej korzystają z zajęć grupowych na siłowni czy w klubie fitness  – niż kiedy wygodniej mogliby poćwiczyć w domu?

I nie chodzi tu o dostępność profesjonalnego sprzętu czy opieki trenera personalnego – ale właśnie o motywację – bo są dni kiedy trudno się zmobilizować samemu.

Jeśli jednak jest już dwoje, warto podjąć wyzwanie i w duecie zadbać o zgrabną sylwetkę i formę.

Oto kilka przykładów na ćwiczenia wykonywane w domu – we dwoje.

 

Ćwiczenie na mięśnie brzucha

Ćwiczący kładą się na plecach. Głowy leżących stykają się, co oznacza, że ciała leżą do siebie w przeciwnym kierunku. Ręce przez cały czas trwania ćwiczeń pozostają wyprostowane na podłodze. Nogi w fazie spoczynku, także pozostają wyprostowane. Jedna z osób ćwiczących pomiędzy stopy wkłada sobie gumową piłkę do ćwiczeń, poduszkę, wałek lub inny bezpieczny przedmiot, a następnie bez użycia dłoni, kieruje przedmiot nogami za siebie w górę, podając go w ten sposób drugiej osobie.

W tym samym czasie druga osoba, kieruje nogi za swój tułów w górę i stopami odbiera przedmiot od swojego partnera.

Ćwiczenie to pozwala jednocześnie ćwiczyć mięsnie przykręgosłupowe.

 

Ćwiczenia na mięśnie czworogłowe ud

Partnerzy leżą na plecach tym razem ich stopy skierowane są do siebie i stykają się także w trakcie wykonywania treningu. Partnerzy na przemian prostują i zginają nogi w kolanach, tak, by pokonywać swój opór, i stale dotykać stóp partnera, wykonując coś w rodzaju „poziomego rowerka”.

 

Ćwiczenia dla sprawnych mięśni grzbietu

Partnerzy układają się na plecach z głowami zwróconymi do siebie, na odległość wyciągniętych ramion, następnie wzajemnie splatają dłonie. Podczas tego ćwiczenia nogi pozostają ugięte w kolanach, tak by przenosić biodra raz na prawą, raz na drugą stronę. Ćwiczenie to wykonują oboje partnerzy jednocześnie. Dla utrudnienia, można wykonywać to ćwiczenie, przenosząc biodra na przemian: partner na lewą a partnerka w tym czasie na prawą stronę.

 

Ćwiczenia relaksacyjne

W parze już na zakończenie treningu warto także wykonać kilka ćwiczeń relaksacyjnych. Na początek możecie wykorzystać przeciąganie się. Partnerzy siadają po turecku na przeciw siebie, ramiona prostują i rozstawiają na szerokość bioder, chwytając się za ręce. Następnie jedno z partnerów przyciąga dłońmi drugą osobę do siebie, by osoba wychylająca się wykonała skłon tułowia do przodu, a partner przyciągający jednocześnie do tyłu. Po czym następuje przejście do fazy wyjściowej ćwiczenia i zmiana.

 

To tylko kilka przykładów jak można wspólnie  – nawzajem się motywując  zadbać o dobrą kondycję. Inwencja i pomysłowość pozwoli na stworzenie swoich układów – mniej lub bardziej skomplikowanych – te podane to tylko na dobry początek.

Czas spędzany w ten sposób z partnerem umacnia więzi, dodaje energii i nie jest czasem straconym, przesiedzianym na kanapie.  Pozwoli na rozładowanie napięć i pozbycie się złej energii  jeżeli jesteśmy zestresowani.

Warto więc namówić naszą połówkę – czy członka rodziny do wspólnej zabawy w domowy  fitness. Tekst powstał przy współpracy z portalem  – www.trenujsam.pllogoUE_stopka_fittrener-01

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *